Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Két durva hibát is ejtettem...

2008.01.10. 10:28 | bortudor | Szólj hozzá!

Címkék: csajozós bor vylyan montenouvo cuvée 2006 tiffán carissimae cuvée 2005 vylyan chardonnay 2006 mészáros pál cabernet sauvignon 2005

Két durva hibát követtem el kapásból... Bizony. Hosszúra nyúlt téliszünetünk során, a Bakonyban egy kellemes kis vendégházban töltöttünk el 1 hetet néhányan.
Gondosan megterveztük mit vigyünk enni, inni. Kaja persze a lányok dolga, a borlistát mi fiúk állítottuk össze. Annyira belefeledkeztem a pihengetésbe, hogy - bár minden áldott nap - finom borokat iszogattunk, nem jegyzeteltem. Hiába, no, nem vagyok az a kockás-füzetes típus.
Így - bár képben vagyok, hogy mit iszogattunk - csak arról tudok írni, ami kiemelkedő és egyben maradandó élményt nyújtott. A másik hiba, hogy hosszú ideje nem írtam boraimról, és ezért megkoptak a le nem írt emlékek. Talán, ha hamarabb észbekapok, több mindennel tudnék szolgálni, így viszont négy borról tudok most írni.
Úgyhogy - eme rövid bevezető után - ismét itt van néhány borélmény.

 

Tiffán Carissimae Cuvée 2005
Ismert és elismert cuvée Tiffán Ede és Zsolt pincészetéből, Villányból. Ez is valahogy más, mint a többi villányi, nem véletlenül kedvelem a Tiffán borokat...
Szerény véleményem szerint nem annyira a sűrűségre, nehézségre mennek rá, mint a többiek, ezért ki is lógnak a villányiak sorából. Sztem boraik testre viszonylag könnyedebbek, ám tűzesek. Valószínűleg él az a sztereotípia, hogy egy villányi veresnek mélynek, testesnek, lassúfolyásúnak kell lennie. Tiffánéknál viszont ez egy kicsit máshogy van. Szimpatikus, hogy nem marketingezik agyon magukat. A jó bornak ugyebár nem kell a cégér...
Erre a gondolatra akkor ébredtem rá, mikor először kóstoltam Tiffánék kékoportóját. Annyira más volt, mint a többi. Eszembe sem jutott, hogy portugiesert iszok (2005-ös volt amúgy). Tűzes, alkoholos, könnyed, gyümölcsös. Na, de vissza a Carissimae -hoz: a Tiffánéktól eredő
leírás szerint kizárólag a Kopár dűlő termése. Cabernet Sauvignon, Cabernet Franc és Merlot fajtákból készült. Nagyon jól eltalált, komplex és és harmonikus cuvée ez. Tűzessége mellett tökéletes páros a 18 hónapig tartó újfahordós érlelés eredményeképpen kialakuló étcsokis/krémes beütés kiegészülve a virgonc gyümölcsösséggel (fekete/erdei/bogyós gyümölcsök - leginkább meggy és feketeszeder).
Komplex, kiegyensúlyozott mestermű, páratlan hosszú utóízzel.
Szeretem.

 

Vylyan Montenouvo Cuvée 2006
Házi kedvencünk legújabb évjárata, mely múlt év végén polcra került a borboltokban. Alap volt tehát, hogy be kell szerezni egyet és tesztelni.
A Montenouvo -tól megszokott, friss gyümölcsös karakter, úgy, mint meggy, málna, halovány feketeszeder, enyhe - a tölgyfahordós érlelésből származó - fűszerességgel. Játékos. Annyira kellemes, iható, jó árú bor. Szerintem kategóriájában best buy.
Összetétele: Cabernet Franc, Merlot és egy kis Zweigelt.
Vylyan -ék így írják le:
"Egy jól ismert házasítás a Vylyan pincéből, a 2006-os évjáratból. Ahogyan a nevében is benne van; olyannak kell lennie, mint egy jó házasságnak. A férj, aki az alapot megteremti, a határozott karakterű Cabernet Franc. A feleség a Merlot, aki melegséget áraszt, mellettük pedig az üdeséget, a fűszereket és a játékosságot adó kis Zweigelt – így együtt megbonthatatlan összhangban."

Nincs még olyan komplex, mint a 2005 -ös Montenouvo, de egy kis palackos érlelés után biztosan jobb lesz - nem mintha nem lenne jó már most is :)

 


Vylyan Chardonnay 2006 
Nnnna, még egy kis Vylyan a fehérek fajtájából. Szeretem a Chardonnay -t, szerintem nagyon elegáns fehérbor.
Nőnemű vendégeinket előszeretettel kínálom különböző pincészetek sárdoné -jával. Mondjuk, a Belga által megénekelt Mátraaljait pofátlanul srácokkal fogyasztottam, nem véletlenül (ha újra veszek, leírom mit gondolok róla, életem egyik legjobb fehér bora volt az, ha nem a legjobb).
Na szóval, Vylyan Chardonnay 2006. Igazán fajtajelleges chardonnay... friss, birsalmás-körtés-réti virágos illatú, fahordós érlelésnek köszönhetően enyhén vaníliás, és talán még egy kicsit szegfűszeges is. De lehet, hogy ezt csak a karácsony-fíling miatt éreztem benne. A készítők weboldalán olvasott leírás miatt jól behűtve bontottuk, nem bántuk meg.
Kellőképpen telt, kellőképpen száraz. Finom. Mint említettem, hölgyeket kötelező chardonnay-val kínálni, kiváltképp' ezzel, mert ez a bor kiválóan alkalmas arra, hogy a könnyedebb borok iránt fogékony hölgyvendégeket elkápráztasd kiváló ízléseddel :)

 

 

Mészáros Pál Cabernet Sauvignon 2005

Azelőtt csak olvastam Mészáros Pál borairól. Egy finom őzpörkölthöz bontttuk ezt a bort. Tanakodtunk, hogy Vesztergombi 2004-es Sauvignon -ja, vagy ez legyen-e az áldozat, és emelett döntöttünk. Megbánni ezt sem bántuk meg: szép tanninja, komplex, egyensúlyban lévő savai Cabernet Sauvignonhoz méltó fanyarkás ízzel párosulnak. Zamatos, meggyes beütésű, kellemes, szép bor.
Méltó párja volt a pörköltnek.


 

Ja, és minden kedves olvasónak BUÉK!

A bejegyzés trackback címe:

https://bortudor.blog.hu/api/trackback/id/tr46291856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása