Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Gere Attila Cabernet Franc Selection 2005

2007.12.20. 10:57 | bortudor | Szólj hozzá!

Címkék: gere attila villány cabernet franc vylyan gere attila cabernet franc selection 2005 villányi vörös villányi veress cabernet franc selection gyümölcsös vörös bor csillagvölgy dűlő kisharsányi mediterrán terasz vylyan cabernet sauvignon selection 2003 vylyan pinot noir 2004 ipacs szabó istván villányi cabernet franc

Mint azt a tegnapi Mandolás bejegyzésben is írtam, az első igazi veress, amit kóstoltam annak idején Gere Attila Cabernet Sauvignon -ja volt, de az évjáratot akkor még nem jegyeztem, így ezt nem tudom megosztani... Sebaj, a lényeg, hogy ez volt az a bor, ami miatt borissza lettem és hát egyáltalán nem bántam meg. El se tudom képzelni, hogy mi lenne velem most bor nélkül?! :)

Most itt az alkalom, hogy egy másik Gere-produkcióról írjak. Még a nyáron rendeltem egy palackot a pince Cabernet Franc Selection -jéből, méghozzá a 2005-ös évjáratból.
Számtalan helyen olvastam/hallottam, hogy a villányi borászok a Franc -ra esküsznek, gondoltam jó lenne ennek utánajárni, és tökéletes kísérleti alanynak találtam a Gere Attila-féle válogatást. Nem "hétköznapi" Franc, hanem mint a neve is elárulja, egy szelektált tételekből készített borról van szó.

A különlegessége már a palack külsejében is mutatkozik, hiszen nem a szokványos Gere arculat köszön vissza, hanem egy különlegesebb, Gere Selection - arculat.
Palack & címke itten balra (bocs, nem találtam jobb minőségű, nagyobb képet).

Bontsuk hát ki! Azonnali illatjegyek: erdei és bogyós gyümölcsök. Pohárban kicsit megforgatva szép mélyrubin szín, majd kellemes, komplex villányi veresshez méltó, enyhén fahordós illat.
Szájba véve abszolút mediterrán hatás, könnyen iható, tekintélyes. Kellőképpen érvényesül a fa, számomra pont elegendő, nem túlzó tanninok. Talán még lekváros is. Legalábbis olyan nagymama házi lekvárjának gyümölcsös illata tolul az arcba...
Lenyelve érezni a finoman hangolt savakat, majd tannin, fa, és megint tannin.


A "hivatalosnak tekinthető" leírás szerint (a hátsó címkén legalábbis ez áll): a Csillagvölgy-dűlőben található 43 éves ültetvény válogatott alapanyagából készült bor, mely a cabernet franc és Villány szó szerint gyümölcsöző kapcsolatának újabb bizonyítéka.
2005-ben nem annyira testével, mint inkább eleganciájával kíván hódítani: visszafogott,
de részletgazdag, illatban sok meggyel, szederrel és fűszerrel, ízben karakteres savgerinccel, amelyet szépen ellenpontoz a 16 hónapos, 80%-ban használt, 20%-ban új barik hordós érlelésből származó fásság és a visszaköszönő fűszerek. A Gere Pincészet frissebb, gyümölcsösebb arca, akár hétköznapokra is.

Ismét egy tökéletes, nem túlzó leírás, mert nagyon igaz:
Valóban gyümölcsös, valóban visszafogott fásság, valóban elegáns.

Bevallom, hogy idén október elején Villányban tett 3 napos látogatásom során abszolút ráhangolódtam a gyümölcsösebb veress vonalra, köszönhetően a kisharsányi mediterrán teraszon eltöltött nagyon kellemes szombat délutáni 3 órácskának, amit a Vylyan portfóliójának majdnem teljes végigkóstolásával töltöttünk el. Minden hódolatom Ipacs-Szabó Istváné, mert az a 2004-es Pinot Noir és az a Cabernet Sauvignon Selection 2003-ból a gyümölcsösség magasiskolája.
De, mivel nem egy kategóriában játszik a Franc -nal sem a PN, sem a CS, így nem hasonlítanám össze e bejegyzés tárgyával őket.

Mindenestre, ha valaki rajtam kívül szintén erre a gyümölcsös vonalra esküszik, melegen (na jó, inkább szobahőmérsékleten) ajánlom a Gere Cabernet Franc Selection -t 2005 -ből. Nem fog csalódást okozni.

Klubtagságival 4.400/palack, anélkül pedig 4.800, itten:
http://www.bortarsasag.hu/hu/wine/gere-cabernet-franc-valogatas-2005-villany

A bejegyzés trackback címe:

https://bortudor.blog.hu/api/trackback/id/tr47270185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása